"MEBİM 147" 5 yılda 10 milyon kişiye hizmet verdi  
"MEBİM 147" 5 yılda 10 milyon kişiye hizmet verdi

"MEBİM 147" 5 yılda 10 milyon kişiye hizmet verdi

Millî Eğitim Bakanlığının görev ve sorumluluk alanıyla ilgili her türlü talebi, şikayeti etkin ve hızlı şekilde çözüme kavuşturmak, görüş ve önerileri değerlendirmek amacıyla kurulan Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi "MEBİM 147", şimdiye kadar yaklaşık 10 milyon kişiye hizmet verdi.  

"MEBİM 147" 5 yılda 10 milyon kişiye hizmet verdi

Van’ın Erciş ilçesinde 1 Mart 2012´de hizmete açılan "MEBİM 147", Millî Eğitim Bakanlığının görev ve sorumluluklarıyla ilgili konuları etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmayı hedefliyor. Personelinin bir bölümü engelli olan merkeze gelen tüm çağrılara uzmanlar tarafından doğrudan cevap veriliyor ve ilk görüşmede talepler sonuçlandırılmaya çalışılıyor. Çağrıların bir inceleme ve araştırmayı gerektirmesi veya Bakanlıkça işlem yapılmasını zorunlu kılması nedeniyle hemen cevap üretilemediği durumlarda anında kurum ve kuruluşlarla iletişime geçilerek en geç 72 saat içerisinde telefon, SMS veya e-mail aracılığıyla geri dönülüyor.
 
"Merkezin sosyo-ekonomik katkısı da var"
İletişim merkezini ziyaret eden Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürü Salih Ayhan, çağrı merkezinin çok önemli görevler üstlendiğini, Bakanlık ile aileler arasında iletişimi sağladığını ve kurumsal bir hafıza oluşturduğunu söyledi. Her geçen gün büyüyen merkezde 180 kişinin istihdam edildiğini anlatan Ayhan, şunları kaydetti: "Öncelikli amacımız Millî Eğitim Bakanlığının kurumsal hafızasına ve bilgi bankasına vatandaşımızın istediği anda, istediği ortamda ulaşabilmesi. Böylece tatmin edici cevaplar alması. Merkezin Van´da bulunması nedeniyle sosyoekonomik bir katkısı da var. Bunun hem istihdam hem de sosyal anlamda güzel bir katkısı olduğunu düşünüyoruz. Alo 147 hattımız şu ana kadar 10 milyona yakın vatandaşımıza hizmet etti. Bu yıl itibarıyla da 2,5 milyon vatandaşımıza hizmet verildi. Dolayısıyla rakamı, kişi, dakika ve çağrı sayısına böldüğümüz zaman ne kadar büyük de bir yükü taşıdığı ortadadır."
 
Millî Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken de "MEBİM 147´´nin her geçen gün kurumsallaştığını dile getirdi. Azdiken, "Sayın Bakanımızın talimatı ve Genel Müdürümüzün de desteğiyle büyümeye gittik. Burada Millî Eğitim Bakanlığı ile ilgili bütün vatandaşlarımıza, öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve yöneticilerimize her türlü soru, problem, görüş, öneri ve talepleri ile 7/24 hizmet vermekten mutluluk duyuyoruz. Emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum." dedi.
 
"Öğrencilerin okula devamını sağlıyor"
Van Millî Eğitim Müdürü Kıyasettin Kırekin de merkez personelinin büyük bir özveriyle çalıştığını anlattı. Çağrı merkezinin sadece Van ve Türkiye´ye değil yurt dışındaki vatandaşlara da hizmet verdiğini ifade eden Kırekin, şöyle konuştu: "Çağrı merkezimiz bilgilendirme, yol gösterme, önerilerde bulunma, aynı zamanda vatandaşa dönüş sağlamada çok önemli konumda. Merkezi en çok açık öğretim, ortaokul, öğrenci kayıt, tercih, kabul, yer değiştirme, öğretmen atamaları, LYS, YGS, TEOG ilgi ilgili çağrılar geliyor. Özellikle okula devam konusunda çağrı merkezi önemli görevler üstleniyor.”

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.